דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד עונה מערכת טכנולוגית לבקרת שמירה וסיור על נקודות התורפה האנושיות 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 1538 פעמים ]

בקרב האחראים והממונים בתחומי האבטחה הווה ידוע כי האבטחה האנושית הינה המשאב החשוב ביותר ולפיכך המושקע ביותר מכל הבחינות, הן בתחום איכותו ,ובהכשרתו וכמובן מבחינה כלכלית כנגזרת ישירה.

אולם, מודעות זו לעיתים משכיחה את העובדה כי לגורם האנושי נילוות חולשות אנושיות ונקודות תורפה המובנות בטבע האנושי.

נשאלת השאלה כיצד אנו  מבטיחים שהמשאב האנושי לא יהפוך לנו לרועץ.

 ובכן, ברצוני להעלות למודעות ולהציג את המענה לבעיה זו באמצעות מערכת בקרת סיור ושמירה שמטרתה לתקוף חזיתית נקודת תורפה זו. לא זו בלבד, למערכת בקרת הסיור והשמירה מטרות נוספות ותוצרי לוואי שרבים מאחראי  האבטחה אינם מודעים אליהן. מטרות אלה ניתנות לחלוקה, האחד והחשוב יותר בשלב המניעה והשיגרה, והשניה בעת ניתוח אירוע או כמעט אירוע.

בשלב המניעה והשיגרה - המטרה הראשונית והמרכזית של מערכת בקרת סיור היא להתמודד עם בעיית הבעיות של מקצוע האבטחה  ה ש י ג ר ה , עבודת האבטחה 'הסזיפית' שוחקת ומכניעה גם את הטובים ביותר , תוצאותיה של השחיקה מוכרות וידועות לכולנו, 'עיגול פינות' , קיצור מסלולים, ויתור על 'נקודות מתות' או מבודדות, חזרות על מקומות 'ידידותיים' בגיזרה על חשבון אחרות.  סופו של דבר פגיעה דרמטית ברמת השמירה והאבטחה לאורך זמן.

מערכת בקרת הסיור 'מנטרלת' נקודת תורפה זו לחלוטין  היא מבטיחה ומוודאת הגעה פיזית עד לנקודה המוגדרת ולו המבודדת ביותר, הגעה והתמקדות במתקן או בפריט כלשהוא, בשטח פתוח וסגור הכולל חדרים, ציוד וכו' .   פועל יוצא של פעולת המערכת הוא מיזעור כמעט לחלוטין בצורך בביצוע ביקורות פתע ופיקוח מוסווה על מבצעי השמירה.

 

תוצר לוואי בהפעלת מערכת בקרת הסיור היא מתן חופש 'ראש שקט' המאפשר לממונה מערך האבטחה להתמקד בשיפור אספקטים שונים ומקצועיים חיוניים יותר.התוצאה המעשית בהפעלת המערכת הינה משמעת עבודה גבוהה והתמקצעות, בפרט בכל האמור למיפוי ולמידת נקודות התורפה בשטח האתר המאובטח.  אספקט נוסף נילווה ובעל משמעות הוא 'סטנדרטיזציה'  קרי, המערכת גורמת ומאלצת למעשה את קובעי מערך האבטחה לנתח לעומק את דרישות האבטחה המקצועיות למפות את האתרים, לקבוע נהלים או לפחות עקרונות עבודה תוך  יכולת שימור אפשרויות של 'שבירת' שיגרה במסגרת העקרונות שנקבעו.  

 

כפי שהוזכר קיימות בנוסף גם  קבוצת המטרות העונות למצבי ניתוח אירוע או כמעט אירוע. בעת שנדרש אחראי מערך האבטחה לביצוע תחקיר ולניתוח אירוע או כמעט אירוע , מערכת בקרת הסיור תוכל לספק נתונים ומידע מדוייק ואמין על זמני המיקומים והביקורות ומירווחי  זמן ועוד נתונים נוספים כשמות סיירים וכו' בהתאם להגדרות המערכת. ניתוח המידע המדוייק במיכלול האירוע יסייע באופן ניכר להגיע לתחקיר מדוייק המבוסס על מידע אובייקטיבי ובכך יאפשר הסקת מסקנות ושינויים נדרשים על מנת לשפר את מערך האבטחה.

 שימוש נוסף העשוי להועיל בעת הפעלת הביטוח לאחר אירוע המצדיק פיצוי , הרישום המדוייק , האסמכתאות  המתקבלות מהמערכת מקצרים את תהליכי הבירור בשלב קבלת החזרי ביטוח.

קיימים מס' יתרונות גם מנקודת ראותו של מבצע הסיור או שולחיו, מערכת בקרת הסיור למעשה שומרת על הסייר/שומר שלא 'ימעד'  ובנוסף בעת בירור לא ידרשו שיכנועים בלתי אפשריים,אלא פשוט סימוכין על רישום קריאות המערכת.   

מה הן הנקודות בעלות החשיבות במערכות בקרת סיור, הקורא ?סיירן : בעל כושר שרידות גבוה , תיפעול וכושר ניידות  כך שיתאים לעבודות אבטחה מגוונות ולכל סוגי משימות כולל שטח חיצוני הכולל רטיבות, לחות וכו' , הקורא חייב להיות  בעל תכונות טכניות המאפשרות שימוש לפרק זמן ארוך ללא צורך בטעינה, בעל זיכרון מורחב המאפשר אי תלות בפריקת נתונים מצטברים. תחזוקה פשוטה ולא מורכבת הן מבחינת עלויות אחזקה ואמצעי תיפעול זמינים. מערכת גמישה דיה כך שניתן לשדרגה בחלוף זמן ובשינוי תנאי האתרים, כולל אופציות מורכבות פריקות מרוחקות ועוד.,   חופש הפעלה  ללא תלות במערכות טכנולוגיות מסייעות ששינוי בהן עלול לפגום בפעולת המערכת.

 מו הראוי להזכיר כי כמעט כל אתר מאובטח מצוייד במצלמות מסוגים שונים אולם אלה עשוים להועיל בעיקר בתחקור או בזמן אמת ,אך לא בשיגרה היום יומית שכן מידע על חריגות קשה להחרגה משלל המידע המצולם.

לסיכום, בחירת מערכת בקרת סיור הפעלתה ושימושה באופן חכם עשוי לקדם ולהצעיד את מערך האבטחה לקראת ישום של גישה אבטחתית מקצועית מעבר לשימוש הפונקציונלי במערכת בקרת סיור.

 

מאת משה מזרחי, משמ מכונות משרד ניסיון של יותר מ-30 שנה בתחום בקרת הנוכחות עבודבה שמיר הו סיור ,מערכות ביול דואר. 0522908364  www.msm4u.co.il


href="mailto:'isrflyco@netvision.net.ilisrflyco@netvision.net.il">">isrflyco@netvision.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב